Overige werkzaamheden
Overzicht werkzaamheden welke ik aan kan bieden:
Administratie opzetten
Definiëren van opbrengsten en kosten van de onderneming en bespreken met ondernemer/eigenaar.
Facturering
Verzorgen van een correcte factuur naar de juiste klant.
Inboeken van inkoopfacturen
Facturen coderen en in een software pakket inboeken excl. BTW met een kostenverdeling. BTW apart registeren.
Inboeken verkoopfacturen
Facturen coderen en in een software pakket inboeken excl. BTW meestal zonder verdeling. BTW apart registeren.
BTW aangiften
Overzichten generen t.b.v. overzicht te betalen en te ontvangen(=voorbelasting) zodat de aangifte verzorgt kan worden.
Jaarrekeningen
De diverse grootboekrekeningen controleren en tussenrekeningen opschonen. Hierna balans en resultatenrekening maken en het boekjaar afsluiten.
Liquiditeit
Periodiek liquiditeiten prognose opstellen, waaruit blijkt of in die periode aan de lopende verplichtingen voldaan kan worden.
IB aangifte
Eens per jaar aangifte verzorgen rekening houdend met verschillende kosten- en/of aftrekposten.
Investeringsadvies
- Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek
- Milieu-investeringsaftrek (MIA)
- Variabele afschrijving milieu-investeringen (VAMIL)
- Energie-investeringsaftrek
Bank / Kas
Bankafschriften en kasstukken inboeken.
Archiveren
Diverse stukken archiveren. De diverse stukken dienen minimaal 7 jaar bewaard te worden.
Inrichting boekhouding
Opzetten van en uitvoeren van een boekhouding.
Loonadministratie
Loonadministratie behoort tot de mogelijkheden.
Debiteuren beheer
Het nabellen of versturen van herinneringen van debiteuren opdat de liquiditeit gewaarborgd blijft.
Bezoekrapport maken
Na bezoek klant een kort bezoekrapport schrijven om afspraken te kunnen nakijken.
Offerte maken
Op verzoek van klant eventueel een offerte maken voor werkzaamheden naast basiswerkzaamheden.